EN

روز صنعت و معدن

سرزمین بزرگ ایران از دیرباز خاستگاه صنعتگران ماهر و کارآمدی بوده است که آوازه و محصول آنان اقصی نقاط جهان باستان را درنوردیده و به گواهی تاریخ، اقوام و ملل بسیاری زبان به تحسین آنان گشوده اند. بررسی ادبیات کهن ایران نشان از ارزش والا و جایگاه رفیع اهالی صنعت در فرهنگ این مرز و بوم دارد.

شواهد تاریخی نشان می دهد؛ پیشینه معدنکاری در ایران دوشادوش با بین‌النهرین، آسیای صغیر، مصر و هند به هزاره پنجم پیش از میلاد بازمی گردد. این همه، بیانگر ریشه دار بودن صنعت و معدن در تاروپود تاریخ، فرهنگ، ارزشها و باورهای ملت بزرگ ایران است.

از سوی دیگر، وجود منابع سرشار خدادادی در پهنه وسیع این سرزمین همراه با پتانسیل عظیم نیروی انسانی جوان، متخصص و توانمند می تواند در این دوران که کشور بزرگ اسلامی در اوج قله های اقتدار سیاسی، فرهنگی و امنیتی قرار دارد نوید بخش تحولی مثبت در حوزه اقتصاد بوده و با شناخت و استفاده بجا از فرصت های پیش رو، گامهای بلندی در راستای ثروت آفرینی و بهبود معیشت مردم برداشته شود.

روز صنعت و معدن فرصت مغتنمی است برای تاملی دوباره در بازشناخت قابلیت ها و اصلاح ساختارها و بهینه سازی فرایندها برای استفاده بهتر از منابع و فرصتها در این عرصه، به ویژه آنکه این روزها با حضور پرشور ملت بزرگ ایران در حماسه انتخابات، نسیم تازه ای از تغییر و تحول در فضای سیاستگزاری و مدیریت کلان کشور وزیده و امید می رود در راستای تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها شاهد اعتلا و شکوفایی بیشتر صنعت و معدن میهن بزرگ اسلامی در آینده ای نزدیک باشیم.

دهم تیر، روز ملی صنعت و معدن را به تمامی فعالان این عرصه تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیق روزافزون همه خدمتگزاران و دلسوزان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از درگاه حضرت احدیت مسئلت دارم.

امیرحسین نادری
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

دسته‌بندی: